سرخط خبرها

نمایش «زن» در فرهنگسرای ترافیک مشهد اجرا شد | نمایش مشکلات ازدواج و بیکاری جوانان در لباس تئاتر

  • کد خبر: ۱۷۷۲۳۴
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
نمایش «زن» در فرهنگسرای ترافیک مشهد اجرا شد | نمایش مشکلات ازدواج و بیکاری جوانان در لباس تئاتر
نمایش «زن» به کارگردانی محمدرضا گلچین در سالن فرهنگسرای ترافیک مشهد به روی صحنه رفت.

به گزارش شهرآرانیوز، تئاتر «زن» با درونمایه اجتماعی به همت گروه تئاتر پویا از عصر روز گذشته، ۱۰ مردادماه، در سالن نمایشی فرهنگسرای ترافیک در بلوار دانشجو به روی صحنه رفته و تا ۲۵ مرداد ماه هر شب ساعت ۲۰ ادامه خواهد یافت.

کارگردان این اثر هنری در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص موضوع نمایش گفت: «زن» داستان جوانی است که در حوزه کاری خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و برایش مسائل و داستان‌هایی را به وجود آورده است. او قصد ازدواج و رسیدن به ثبات عاطفی در زندگی دارد و در این میان، پدربزرگی با تجربه دارد که سعی می‌کند او را در این مسیر راهنمایی کند تا انتخاب خوبی برای زندگی مشترک خود داشته باشد.

محمدرضا گلچین با بیان اینکه همیشه دغدغه و مسائل جوانان، ذهن او را مشغول کرده و به دنبال فرصتی برای بیان مشکلات جوانان در قالب هنر بوده اظهار کرد: با پیشنهاد و کمک و هم فکری جلیل نظافت که نویسنده‌ای جوان است به این نتیجه رسیدیم درباره این موضوع نمایشی طراحی و اجرا کنیم.

گلچین عنوان کرد: ایده اولیه تئاتر «زن» اوایل سال جدید به ذهنمان رسید و یک ماه نمایشنامه نویسی کار طول کشید و با حضور هشت بازیگر جوان حرفه ای، پس از کسب مجوز، تمرینات خود را از یک ماه پیش شروع کردیم.

وی گفت: تئاتر «زن» پیشتر از این‌ها آماده بود، اما به دلیل ترافیک آثار همکاران هنری و شلوغی سالن‌های نمایش، نوبت اجرای ما به مرداد ماه رسید که در نهایت، باز هم سالنی غیرحرفه‌ای به اجرای ما اختصاص داده شد.

این کارگردان در ادامه بیان کرد: شلوغی سالن‌های حرفه‌ای نمایش از یک سو نشانگر محبوبیت هنر تئاتر در مشهد است که خوشبختانه فعال است و حال خوبی دارد، ولی از یک سو، امکانات هنر نمایش و صحنه مشهد، در شان تئاتر مشهد نیست و نیاز هنرمند و مخاطب را تامین نمی‌کند و نیاز است این موضوع بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

بنا به این گزارش، تئاتر «زن» به کارگردانی محمدرضا گلچین و تهیه کنندگی سیدزاهد رئیسی و مهدی کیایی، کاری از گروه تئاتر پویا است که از ۱۰ مرداد ماه، ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ترافیک مشهد به روی صحنه رفته و تا ۲۵ مرداد ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->